Superdrug ~ 2 in 1 top coat & nail hardener

Nadat ik deze top coat in de Kruidvat-folder zag staan wilde ik hem meteen uitproberen! Vooral omdat het zei dat er ook een hardener in zat werd ik heel benieuwd. Daarom belandde deze top coat in mijn mandje en rekende ik hem af voor €2,-

De top coat zat oorspronkelijk in deze roze verpakking:

Op de achterkant werd verder uitgelegd over de werking, het resultaat etc.Ik was zo benieuwd naar de top coat omdat het ‘de nagels zou versterken.’ Ik dacht, huh? Hoe kan dat als je al een lakje op je nagels hebt? Maar je kunt de lak ook op de ongelakte nagel aanbrengen om hem zo te versterken. Dit kon ik zelf niet uittesten omdat ik mijn nagels altijd van een kleurtje voorzie en ik me een beetje ‘kaal’ voel zonder. Het zegt ook dat ’t het afbladderen van nagellak tegengaat, dus bracht ik het aan over de nail art die gisteren al op de site verscheen.

Bij een top coat vind ik dat er meerdere factoren meespelen als je wilt bepalen of de top coat goede kwaliteit heeft. Als eerste vind het belangrijk dat het de nail art niet smutcht, dus dat het de nail art niet uitveegt. Die test heeft deze top coat doorstaan. De volgende is de droogtijd, die was prima; niet te langzaam maar ook niet verschrikkelijk vlug. Als laatste, tevens ook de belangrijkste, het chippen (oftewel ‘afbladderen’). Daar krijgt deze top coat toch wel een minpuntje voor. Na 2 dagen zaten er al aardig wat chips op mijn nagels, dat was erg jammer.

Al met al, het is leuk voor de prijs, maar als je op zoek bent naar een echt goede top coat, vrees ik dat je verder moet kijken.

Wat is jouw favoriete (budget)top coat?

10 gedachten over “Superdrug ~ 2 in 1 top coat & nail hardener

  1. nailart-addict

    Hey! Deze kende ik nog niet. Ik ben nogsteeds van een aparte topcoat en een basecoat. Maar dit kan handig zijn. Wat jammer dat je nagels al na twee dagen gechipt zijn. Ik heb geen favo budget topcoat, want bij mij moeten ze juist de boel snel laten drogen, anders heb ik al deuken en butsen in mijn nagels. Maar ik vind wel Better than Gel van Essence fijn. Die gebruik ik altijd voor een extra glans op mijn nailart.
    Mijn favo topcoat van het moment is Good to Go van Essie. Maar is inderdaad geen budget topcoat.

    1. blackbirdnails Berichtauteur

      Ik gebruik ook nog steeds een aparte base- en top coat. Over die Essence better than Gel nails hoor ik wel veel, ja. Is het een beetje vergelijkbaar met Seche Vite? Essie Good to Go zou ik ook graag willen uitproberen, maar net iets te prijzig voor mij….:)

  2. irisje

    de essence better than gel, is ok
    ik heb de essie good to go, mijn enige lak die niet budget is….
    ben ik tevreden over, al kan hij best naast die van essence staan
    de gellook topcoat van essence, die droogt voor geen meter

Geef een reactie

