DIY China Glaze It’s A Trap-eze DUPE

It’s A Trap-eze van China Glaze is een populaire lak uit de Cirque du Soleil: Worlds Away collectie. Ik heb getwijfeld of ik deze lak zou kopen. Wel, niet, wel of toch niet… uiteindelijk heb ik het toch niet gedaan. Laatst kreeg ik een idee, kan ik hem zelf niet maken? Dat laat ik vandaag zien!itsatrapezeOkay okay, het is niet echt een dupe, de orginele versie is wat sheer en heeft een milky basis. Op de foto zie je ook dat het orgineel meer glitters heeft, dat komt doordat Laura 3 laagjes aanbracht van It’s a Trap-eze. Toch vond ik het aardig lijken en vertel ik hoe je hetzelfde resultaat kunt krijgen.

Dit heb je nodig:

  • Witte nagellak
  • Gekleurde glitterlak
  • Transparante nagellak

IMG_0532Als eerste heb ik mijn nagels wit gelakt met Paris Memories nr 234. Voor het resultaat hierboven bracht ik 1 laagje aan.IMG_0534Vervolgens bracht ik 3 laagjes aan van Circus Confetti uit de Essence special effect topper lijn. Natuurlijk kun je ook minder aanbrengen, het is maar net wat je wilt.IMG_9234Om een milky finish te creëren heb ik een druppel witte lak op een papiertje laten vallen. Vervolgens pakte ik een transparante lak en liet daar ook een druppel van vallen. Met het kwastje mengde ik de 2 druppels en bracht het op mijn nagels aan. Als laatste nog een laagje top coat and you’re done!IMG_0586

IMG_0590IMG_0589Hoe vind je de dupe geworden? Ben jij in het bezit van It’s a trap-eze?

Bedankt Laura voor de foto’s! Klik hier voor haar artikel.

11 gedachten over “DIY China Glaze It’s A Trap-eze DUPE

  1. Jewelyz

    Oh wat mooi gedaan! En wat leuk bedacht door een witte en transparante lak te mengen!
    Ik heb het lakje zelf niet, maar wel een wit lakje en de Circus Confetti, en denk dat ik deze combi in het voorjaar zeker eens ga maken, thanks! 😉

  2. BeautyLiner

    Erg gaaf, de dupe komt erg in de buurt! Misschien kun je als milky topcoat, de stap voor de gewone topcoat, zo’n french manicur milky plakje gebruiken, geeft denk ik hetzelfde effect. Hema heeft zo eentje.

    1. Merel

      Daar had ik ook al aan gedacht, maar helaas had ik niet zo’n lakje. Toen bedacht ik me dat een witte lak met een doorzichtige lak hetzelfde resultaat zou geven 🙂

Geef een reactie

