Essence stampy polishes review

Stempellakkken zijn een must voor alle stamp-a-holic’s, natuurlijk zijn er genoeg ‘normale’ lakken die ook goed gepigmenteerd zijn maar een paar basic zwarte en witte lakken zijn altijd handig. Vandaag dus een review over de stampy lakken van Essence in ‘001 stamp me white’ en ‘002 stamp me black.’IMG_9792De flesjes zijn eenvoudig vormgegeven en hebben de vorm van de ‘oude’ Essence nagellakpotjes. De paarse dop is wel anders en ik vind dat een leuk extraatje geven. Het kwastje is recht afgesneden. Op het flesje met de zwarte lak staat ‘matt’, houdt er wel rekening mee dat ik de vorige variant heb gebruikt en deze nog helemaal nieuw is, en het klopt dat de figuren niet matt zijn!IMG_9794

Om te bepalen of deze stempellakken goed zijn, zijn er een paar punten waar je op moet letten: pigmentatie, droogtijd en of ‘ie smudget, oftewel strepen achterlaat.

Als eerste de pigmentatie, met stempelen is het erg belangrijk dat de lak goed gepigmenteerd is omdat je er maar een heel klein beetje van op je nagel aanbrengt. Wit en zwart zijn vaak moeilijk dekkend te krijgen, dus dat is een hele uitdaging. Maar, de stampy lakjes zijn geslaagd. De pigmentatie is super, niets meer aan veranderen! Alle images komen mooi, zichtbaar op mijn nagels, yay! Door de pigmentatie is de lak wel wat dikker, maar dit is met stempelen geen probleem.

Dan de droogtijd, het is erg efficiënt als de lak langzaam droogt, anders wordt het een hoop haast tijdens het stempelen wat niet handig is. Nu is dit ook een kwestie van oefenen, maar in het begin is het erg handig als de lak langzaam droogt en je genoeg tijd hebt. De stampy lakjes drogen best wel snel, niet voor een normale lak, maar wel voor een stempellak. Wel even doorwerken dus!

Als laatste het smudgen. Smudgen houdt in dat als je de top coat aanbrengt, er allerlei strepen op de nagel ontstaan in de kleur van de stempellak. Ook komt er dan wat lak aan het kwastje van de top coat te zitten, een no-go dus. Helaas laten deze lakken wel strepen achter. Mijn tips zijn dus lang laten drogen, en de top coat ‘zwevend’ aanbrengen (dus lichtjes over de nagel heen zonder te veel te vegen). Als je de tips toepast heb je er geen problemen meer mee!

Wil je de stempellakken zien, ik heb een paar nail arts gemaakt met behulp van deze lakken. Klik op de foto om naar het bericht te gaan.IMG_9952IMG_8724IMG_8347Er zijn wat minpuntjes te bespeuren, maar als je naar het totaalbeeld kijkt zijn deze stempellakken heel erg fijn. De prijs is ook erg leuk, volgens mij kosten ze rond de €1,49

Gebruikde stampy lakken regelmatig? Wat is jouw favoriete stempellak-merk?

12 gedachten over “Essence stampy polishes review

  1. nailart-addict

    Ik heb zelf geen stampy lakken van Essence omdat ik al de zwart en wit van Konad heb. Maar ik denk dat ik toch eens een keer een flesje wit haal van Essence. Wit gaat erg hard bij mij altijd. Goede tips!

  2. poweredbyflowers

    Ik heb er eentje van konad, maar tot hiertoe heb ik altijd kunnen stempelen met een gewone nagellak, nooit iets vreemd aan gezien. Zo’n witte wil ik misschien ook wel eens halen, zeker omdat de prijs zo laag is .

  3. Jewelyz

    Oh wat een fijne en eerlijke review!
    Ik gebruik altijd de stamps van Konad en ook de nagellak daarvan, maar misschien dat ik Essence ook eens ga proberen. Ik vind je laatste nagels (roze/groen) echt heel leuk gedaan!

  4. Lisanne

    Ziet er goed uit! Ik heb er een paar van Konad en de zwarte van Essence. Die van Essence werkt prima, maar ik geef toch de voorkeur aan die van Konad. Die vind ik net iets fijner werken.

Geef een reactie

