Pure arganolie review

Had je me er een maand geleden naar gevraagd, had ik geen idee waar je het over had: arganolie. Het wordt nu gezien als het wonderproduct voor haar, huid en nagels. Ik heb de kans gekregen om het te reviewen en laat jullie weten of ik het zelf ook zo goed vind werken.IMG_1316Arganolie is een product dat afkomstig is van arganbomen in Marokko. De noten worden gedroogd en daarna uitgeperst voor cosmetisch gebruik. Arganolie voedt de huid, haar en nagels en veel vrouwen zijn er fan van. Het werd al lange tijd in Marokko gebruikt en daarna in verzorgingsproducten van o.a. Dove verwerkt. Ook onder de celebs is dit product erg populair en veel beautybloggers zijn er verzot op.

Deze 100% pure arganolie komt in in een fles van 50 ml, een mooie fles waar je lang mee kunt doen. Op de achterkant vind je nog wat informatie over de olie: het is 100% biologisch geproduceerd. De fles heeft een pompsysteem, er zit een pompje bovenop de fles. Het pompje werkt erg handig en de olie komt er makkelijk en in een goede hoeveelheid uit. arganolie1
De substantie is echt olieachtig, je moet snel te werk gaan want de olie glijdt zo van je hand af. De arganolie is transparant en heeft een gele gloed. De geur is vrij neutraal, als je van dichtbij ruikt kun je een oliegeurtje ontdekken, niet de lekkerste geur maar dit betekent wel dat er geen parfum in zit. De arganolie smeert fijn uit en trekt langzaam in, daarom kan ik aanraden om het voor het slapengaan in te smeren.IMG_1325

Maar….werkt het ook? Ik heb deze olie een week lang meerdere keer per dag op mijn nagels en nagelriemen aangebracht. In deze week heb ik 1x mijn nagels gelakt en het er na 3 dagen weer afgehaald. De nagels en nagelriemen aan mijn linkerhand waren niet in de beste staat: ze braken telkens af en de nagelriemen hadden veel velletjes. Ik heb een voor en na foto gemaakt: links voor en rechts na (by the way, op de rechterfoto zijn ze een stukje korter, het was die week tijd om ze in te korten).
arganolie2Je ziet duidelijk verschil tussen de twee foto’s, op de linkerfoto zijn mijn nagelriemen al wat meer hersteld. Toch zijn er hier en daar nog wat velletjes te vinden. Mijn nagels voelen steviger aan, niet veel, maar er is verschil. Ik heb de arganolie ook op mijn lichaam en gezicht gebruikt, en die zijn nu een stuk zachter en gladder. Ik heb van mezelf een droge huid, dus dat is erg fijn. De olie werkt goed, maar je moet geen enorme wonderen verwachten. Als je het tweemaal per dag gebruikt heb je na een week wel weer een mooie verzorgde huid en nagels, wat natuurlijk erg fijn is.

Deze arganolie vind je op arganwinkel.nl. Er zijn varianten van 50 ml voor €17,95 en 100 ml voor €29,95. Bij 2 producten heb je gratis verzending en ook gelden meerdere garanties.

Had jij al eerder gehoord van arganolie?

6 gedachten over “Pure arganolie review

Geef een reactie

