2x LE swatch: Essence Floral Grunge 01 + Catrice Candy Shock 04

De nieuwste limited editions van Essence en Catrice liggen alweer in de winkel. Ik had mezelf voorgenomen om niet zoveel meer te kopen, maar van deze LE’s wilde ik het liefst alles meenemen! Uiteindelijk is het me toch gelukt om van elk maar 1 lakje te kopen, namelijk 01 Be Flowerful en 04 Vanilla Love.IMG_1462

Essence Floral Grunge – 01 Be FlowerfulIMG_1446IMG_1443Be Flowerful is een lief zalmroze kleurtje, het zit net tussen oranje en roze in. Een perfect lentekleurtje dat ik zeker nog dit seizoen op mijn nagels zal dragen. De Floral Grunge lakken hebben allemaal een andere finish, deze wordt ‘shine’ genoemd, wat helemaal klopt. Dit lakje dekte in 2 laagjes en droogde vlot. De substantie was erg fijn om mee te werken en ook over het kwastje ben ik zeer tevreden, deze was recht afgesneden en niet te dun maar ook niet te dik. Een echte aanrader!

Catrice Candy Shock – 04 Vanilla Love

IMG_1415 IMG_1424
Vanilla Love is het pastelgele kleurtje uit de collectie. Na het zien van dit lakje in een persbericht besefte ik me dat ik nog geen kleur zoals deze in mijn stash had. Het is net als Be Flowerful een crème lakje met een hoge glans. In het flesje is een subtiele shimmer te zien maar die is op de nagel nergens te vinden, bummer! In tegenstelling tot Be Flowerful ben ik niet zo te spreken over de kwaliteit van dit lakje. De kwast had naar mijn mening te veel haren en bracht streperig aan. Deze kleur had ook 3 lagen nodig om dekkend te worden, en nam dus veel tijd in beslag om te drogen. De lak blijft wel goed zitten, maar dat kan ook door de 3 lagen komen. Desondanks blijf ik Vanilla Love toch een mooi kleurtje vinden en zal ik het zeker nog eens dragen.IMG_1465Over Be Flowerful ben ik erg enthousiast, over Vanilla Love wat minder. Toch vind ik het beiden mooie kleuren hebben en zal ik ze zeker nog eens dragen. De lakken bevatten 10 ml en zijn verkrijgbaar bij de Kruidvat of Trekpleister. Essence kost daar €1,89 en Catrice €2,79.

Wat vind jij van deze kleuren? Heb jij iets uit deze collecties meegenomen?

13 gedachten over “2x LE swatch: Essence Floral Grunge 01 + Catrice Candy Shock 04

Geef een reactie

