Seche Vite top coat review

Seche Vite, het is een van de populairste top coats in nagellakland. Vooral in de VS wordt het gezien als de beste top coat die er is. Ik was al een tijdje benieuwd en was heel blij toen ik een mini flesje kreeg bij mijn bestelling op Enchantra.IMG_1646

Mijn flesje bevat 3.6 ml, een normaal flesje Seche Vite bevat 14 ml. Het flesje is vrij basic, maar ziet er wel professioneel uit vind ik. Het kwastje is recht en heeft een normaal formaat. De substantie is wat aan de dikke kant. De geur is echt een tegenvaller, het ruikt chemisier dan de gemiddelde lak.

Tijdens het lakken viel me op dat het aanbrengen soepeltjes en vlot ging, niets op aan te merken. Seche Vite staat er om bekend dat het heel snel droogt, en ik kan zeggen, dat is zeker waar! In een mum van tijd kon ik weer alles doen zonder mijn pas gelakte nagels te beschadigen. Een enorm groot pluspunt! Ook verscheen er een mooie glans en werden mijn nagels super shiny.IMG_1775

Het belangrijkste is dat een top coat je nagellak langer laat zitten, als ik geen top coat aanbreng krijg ik meestal al na 1 dag al tipwear. Mijn favoriete top coat, de sealing top coat uit de Essence Fruity limited edition, laat mijn nagellak nét even een dag langer mooi zitten. Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen over Seche Vite. Ik kreeg alweer na 1 dag een paar chips die steeds groter werden. Helaas, een minpuntje.

Ik heb de gewoonte om elke dag een nieuw laagje top coat aan te brengen om de lak langer mee te laten gaan. Normaal is dit geen probleem, maar…met Seche Vite wel. De randen van de lak op mijn duim krulden een soort omhoog. Hierdoor kreeg ik op die plaatsen weer wat chips, en haalde ik mijn lak er maar weer af. Dus, een les voor de volgende keer: gebruik géén 2 laagjes Seche Vite!IMG_1706

Eindoordeel

Op zich is Seche Vite een hele fijne top coat, het droogt super snel en geeft de nagels een mooie glans, maar het laat de lak niet zo lang zitten. Ik kan het daarom aanraden wanneer je je lak snel droog wilt hebben en je de lak maar 1 of 2 dagen laat zitten. Ik kan deze top coat niet aanraden als je de nagellak langer dan 2 dagen wilt laten zitten en/of geen 8 euro overhebt voor een top coat.

Een mini Seche Vite kost €2,95 en een full-size €7,95 en zijn te koop in verschillende makeup/nagellak webshops zoals o.a. Enchantra.

Heb jij ervaring met Seche Vite?

10 gedachten over “Seche Vite top coat review

  1. nailart-addict

    Ik heb ook een hele lange tijd Seche Vite gebruikt. Ik had een full size flesje. Het nadeel is dat deze na een poosje dik en stroperig wordt. Wel is het de beste quick dry topcoat die ik ooit heb gehad. Ik raad je aan om liever het kleine flesje te kopen, want eenmaal driekwart leeg wordt de lak dik. Ik gebruikte Seche Vite alleen om mijn nagels snel te laten drogen, daarna deed ik om de dag een andere topcoat op. Zo hield ik mijn nagels voor een langere tijd mooi. Ik had daardoor ook geen last van het omkrullen of chippen.

  2. Polish Alcoholic

    Ik ben groot fan van Seche Vite. De beste top coat ooit als je het mij vraagt. Het enige minpuntje, zoals NailartAddictions ook aangeeft, is dat het na driekwart erg dik wordt. Ik vul mijn potje dan bij 😉

  3. naelisa

    Balen dat het een beetje tegenviel, als is het natuurlijk wel erg fijn als een topcoat snel droogt. Gelukkig hebben de meiden die hier comments hebben achter gelaten ook nog wat goede tips, fijn!

Geef een reactie

