Kruidvat Quick & Easy nail polish remover review

Op dit moment zijn ze helemaal in: potjes met nagellakremover waar je je nagel in moet steken om je nagellak te verwijderen. Kruidvat kwam met een budgetversie en die wilde ik maar al te graag uitproberen.IMG_1819

Het potje ziet er leuk uit, de basis is zwart en er zit een roze ‘wikkel’ omheen. Op de voorkant staat hoe de remover gebruikt moet worden, ook staat er dat er voedende olie in zit en het geen aceton. Aceton zou de nagels en nagelriemen namelijk kunnen uitdrogen.IMG_1825Op de achterkant staan de ingrediënten van de remover. Het leuke is dat er echt arganolie in zit, een product waar ik al eerder een review over schreef. Arganolie is een superfijne olie, en het is leuk dat Kruidvat daar ook aan heeft gedacht.IMG_1826

Dit is wat je ziet wanneer je de dop verwijdert: een grote spons met een klein gaatje in het midden. Hier moet je je vinger insteken. Daarna moet je met je vinger in het potje draaien, andersom kan ook. Na een paar seconden zijn je nagels weer lak-vrij!

Wanneer je aan het potje ruikt, ruik je een sterk chemische geur, yuk! Niet doen dus! Maar wanneer je de remover hebt gebruikt en je aan je nagels ruikt, kun je een zoete fruitgeur ontdekken, wat best fijn ruikt. Toch is het niet als parfum, het ruikt alsnog vrij chemisch en ik denk dat je de geur al snel zat bent.

Genoeg gepraat, let’s test it!

Kleurlak:kruidvatquickeasy2Dit is voor en na van Denim Moore van Catrice. Het verwijderen ging vrij makkelijk en het resultaat is mooi en schoon. Ik denk dat ik ongeveer 15 seconden over elke nagel heb gedaan, maar dat weet ik niet precies meer. Ik moet wel toegeven dat dit tijdens het swatchen van de nieuwe Catrice lakken was en dat de lak nog niet helemaal gedroogd was, het zou dus normaal iets langer kunnen duren. De remover is dus wel geschikt voor kleurlakken.

Nail art
IMG_1860

Dit is hoe mijn nagels eruit zijn na het verwijderen van deze nail art. Omdat deze nail art uit aardig wat lagen bestaat, ging het verwijderen langzaam. Ik heb wel een paar minuten over elke nagel gedaan, en je ziet dat dit geen goed effect had. Mijn nagels en nagelriemen zien er uitgedroogd uit, bummer! Niet geschikt voor nail arts dus.

Glitterlak:
IMG_1863Glitternagellak wordt als een ramp met verwijderen beschouwd en ik was dan ook erg benieuwd hoe deze remover het er vanaf ging brengen. De kleuren zijn van links naar rechts: W7 Moonlight – Pink Tease zonder nummer – Paris Memories 250 – W7 Mosaic.kruidvatquickeasyDit is het resultaat. De meeste glitters zijn nog aanwezig, maar de kleur van Mosaic is wel weg. De lak van Paris Memories viel ook nog wel te doen, al kwamen daar de glitters van Pink Tease op. Mijn wijsvinger is wel weer ‘kaal’, maar ik kom de glitters nu elke keer weer tegen wanneer ik mijn nagellak verwijder met dit potje. Echt onwijs jammer! De Kruidvat Quick & Easy remover is dus niet geschikt voor glitterlak, helaas.

Eindconclusie:

Het lijkt ideaal, geen gedoe meer wat watjes en flessen remover die in een mum van tijd weer op zijn. Toch heeft het meerdere nadelen: het is niet geschikt voor nail art en glitters, en het kan de nagels wat uitdrogen. Ik zal deze remover dus blijven gebruiken voor reguliere lakken, maar zal er niet zo snel meerdere exemplaren van inslaan. IMG_1822

De Kruidvat Quick & Easy nail polish remover bevat 75 ml en kost €2,49.

Ben jij fan van deze manier van nagellak verwijderen?

18 gedachten over “Kruidvat Quick & Easy nail polish remover review

  1. Marije_Blogt

    Fijne review!
    Heb ermee in m’n handen gestaan toevallig vanmorgen, maar toch weer de winkel uitgelopen met 2 flessen remover en wattenschijfjes. (geen spijt van gelukkig ;))

    1. Merel

      Slimme keuze hoor! Op zich is het wel fijn, maar ik houd het ook grotendeels bij mijn geliefde Kruidvat remover en Action wattenschijfjes 🙂

  2. Marlayne

    Ik heb deze ook, maar hij droogt mijn nagelriemen ook o ntzettend uit! Toch vind ik hem wel fijn, want ik gebruik de body butter van kruidvat voor mijn nagelriemen (nogal apart mja) Maar het werkt echt en dan zijn mijn nagelriemen weer gevoed en zien ze er super uit!

    1. Merel

      Ja, dat is natuurlijk ook een optie. Met normale lakken valt het nog mee, maar voor nail arts waag ik het er liever niet op en ga ik gewoon voor remover en wattenschijfjes. 🙂

      1. Marlayne

        Ik heb gewoon een potje aangeschaft voor als ik lui ben en geen zin heb in wattenschijfjes en nagellakremover, haha.

  3. Judith

    Fijne review!
    Ik heb een potje van de Hema waar ik erg enthousiast over was, maar na een aantal keer begon hij kleur (van eerder verwijderde nagellak) op mijn vingers af te geven waardoor ik hem nu een stuk minder gebruik 😦

  4. Merel

    Ik heet ook Merel! Oké, misschien niet zo interessant om te weten maar vind het altijd grappig om mensen met dezelfde naam tegen te komen. 🙂 Leuk review verder, wel spijtig dat de remover je nagels zo kapot maakt…

  5. marielle

    Fijne review! Ik wil deze heel graag ook een keer proberen. Gewoon goed je nagels blijven verzorgen.. Nagelak + remover is zowieso best slecht voor je nagels helaas 😦

  6. lotusnailart

    Idd, dit heb ik dus ook, ik dacht echt wat wil je verwachten voor 2,50 dat sponsje draait de hele tijd mee, gelukkig was het 1+1 dus geen geldverspilling ik hoefde maar 90 cent te betalen voor 1 grote fles _+ deze

Geef een reactie

