Essence Studio Nails top sealer fast dry

IMG_2386

De Essence Studio Nails top sealer zag ik op meerdere beautyblogs langskomen en werd zeer positief beoordeeld. Ik was er heel nieuwsgierig naar geworden en nam met het nagelfestival 2 potjes mee.

De Essence Studio Nails lijn is eigenlijk bedoeld als set om je eigen nep-gelnagels te creëren. Daarom vond ik het een beetje vreemd dat de top sealer werd aangeraden als top coat voor manicures en nail arts. De hele Studio Nails lijn heeft hetzelfde design: zwart met zilveren en witte letters. Ik vind dit er mooi en professioneel uitzien.

IMG_2373

De substantie is vrij normaal. Het is wat dikker dan de gemiddelde top coat, maar is lang niet zo dik als bijvoorbeeld Seche Vite. Het kwastje is wel wat je gewend bent van een top coat: zwart met een gemiddelde grote. De lak brengt makkelijk aan en droogt echt onwijs snel, ongeveer net zo snel als Seche Vite, die erom bekend staat dat het in een mum van tijd droog is. Een dikke yay dus!

Maar…doet het ook wat een top coat hoort te doen? Jazeker, het houdt mijn nagellak net wat langer zitten dan wanneer ik geen top coat draag. Ik heb wel het idee dat het er een beetje voor zorgt dat je de nagellak er makkelijker af kunt pulken, niet aanzitten dus! Want houdt je manicure het nog een extra dag uit.

IMG_2389

De Essence Studio Nails top sealer fast dry ligt in het tweede Essence schap voor €2,59 en bevat 10 ml.

Heb jij deze top coat al geprobeerd?

17 gedachten over “Essence Studio Nails top sealer fast dry

  1. Marly

    Hooi,
    in je titel heb je base sealer i.p.v top sealer.
    Dat zorgt voor verwarring en begreep ik het in het begin niet.
    Maar ziet er uiteindelijk goed uit. 😉

  2. naelisa

    Deze lijn ziet er inderdaad altijd erg mooi uit. Wel vervelend dat het er makkelijk af te “pulken” is. Ik ben namelijk nog al een pulker en bij mij zou het dus niet langer blijven zitten ben ik bang.

    1. Merel

      Wat vervelend, was het zo’n oude versie? Ik heb gehoord dat die vrij dik van substantie waren en binnen een paar weken niet meer bruikbaar was.

Geef een reactie

