Blauw/groene kleuren vergelijking

IMG_2493Op dit moment zijn ze bij mij groot favoriet: blauw/groene kleuren. Nu de zomer al voor de deur staat vond ik het tijd om al mijn vrolijke blauw/groene kleurtjes op een rijtje te zetten en die te swatchen voor jullie.

IMG_2587

Dit zijn de lakken die tot de kleurcategorie ‘blauw/groen’ toebehoren. Ze lijken wel wat op elkaar, maar elke kleur is toch nét wat anders. Laten we kijken naar de swatches!misssporty330

Miss Sporty nr. 330 heb ik al een hele poos in mijn stash staan. De kleur zit precies tussen blauw in groen in naar mijn mening. De lak heeft een lichte parelmoeren glans en microglitter. De lak dekt in 2 laagjes en brengt een beetje streperig aan.essenceyoubelongtomeEssence nr. 53 You Belong to Me kocht ik een jaar geleden tijdens het nagelfestijn. Het is een mooi licht kleurtje met een creamy finish, maar toch zie je af en toe een glittertje. Ook You Belong To Me dekt in 2 lagen.essenceilovebadboysEssence nr. 127 I Love Bad Boys neigt wat meer naar blauw en is wat donkerder dan de andere lakken in deze categorie. Ook bevat het een mooie blauwe glitter. Een erg bijzonder kleurtje dus! Ook dit keer weer 2 laagjes.essencethatswhatimintEssence nr. 146 That’s What I Mint kwam al eerder langs op BlackbirdNails, klik hier voor het artikel. Het is een mooi pastelkleurig lakje zonder enige poespas. Perfect voor de lente en zomer! 2 laagjes was voldoende.nycbluesky

NYC nr. 320 Blue Sky is ook al eerder in een artikel verschenen, klik daarvoor hier. Een  heldere, frisse kleur die zeker opvalt. Ook deze kleur bevat geen glitter, shimmer etc. maar heeft een mooie creamy finish.dearlee22

Dearlee nr. 22 is een vrij heldere kleur, je zou het ook turquoise kunnen noemen. Het is de enige kleur die ik niet zo kan aanraden, het komt namelijk van een Chinese webshop, BornPrettyStore, en is waarschijnlijk zonder zorg voor het mileu geproduceerd.

IMG_2493Hier nog even alle kleuren naast elkaar. Als ik een keuze zou moeten maken zou ik gaan voor That’s What I Mint van Essence en Blue Sky van NYC. Ik denk dat ik deze kleuren vaker ga dragen in de zomer.IMG_2511

Welke is jouw favoriet?

18 gedachten over “Blauw/groene kleuren vergelijking

  1. esmee

    blue sky vind ik erg mooi! maar that’s what I mint vind ik ook erg pretty!
    alleen op die foto is hij donkerder van kleur dan op je nagels van het artikel van essence?!
    XOXO esmee

    1. Merel

      Ja, dat klopt. Alle foto’s van het nagelwiel zijn wat donkerder uitgevallen, je kunt het beste uitgaan van de foto’s in het aparte artikel. 🙂

  2. Viv (nailart-addict)

    Leuk! ja ik ben de laatste tijd ook helemaal in de pastel groene tinten beland. Ik heb ook het oude essence lakje en that’s what I mint. Zoo lief zijn ze. Er zijn overigens meer mensen die That’s what I mint mooi vinden, want ik heb me er echt rot naar gezocht. Dat was het enige lakje wat steeds uitverkocht was. 😉

Geef een reactie

