Mermaid Tail nail art + tutorial

IMG_2746 (2)

Iets wat ik al heel lang wilde proberen is een nail art met striping tape, heel dunne plakkende folie. Uitendelijk kwam ik tot het bovenstaande resultaat: een zeemeerminnenstaart met een gradient.Dit is wat ik heb gebruikt:IMG_2749

  • Paris Memories 234
  • Safari ???
  • Catrice Pool Party At Night
  • LA Colors Metallic Silver
  • Striping Tape (van eBay)
  • Stukje keukenspons

fishtail nail art

  1. Lak je nagels met een base coat en 2 laagjes witte lak
  2. Breng nu de blauwe kleuren, van licht naar donker, op het stukje keukenspons aan en ‘spons’ dit op de nagels
  3. Verwijder de nagellak van de huid met een wattenstaafje en remover en breng een top coat aan
  4. Maak een ruitjespatroon met de striping tape, dit is best wel een klus, maar oefening baart kunst
  5. Breng de zilveren lak over de gehele nagel aan
  6. Wanneer alles volledig droog is kun je de striping tape verwijderen en een top coat aanbrengen

IMG_2746 (2)

Deze nail art was best wel veel werk, maar wel leuk om te doen. Pas nadat het af was zag ik er pas een zeemeerminnenstaart in, natuurlijk kun je het ook gewoon als een soort abstracte nail art zien. Het werken met striping tape was wel een gedoe, maar ik vind het het resultaat wel waard.

Maak jij wel eens een nail art met striping tape?

14 gedachten over “Mermaid Tail nail art + tutorial

  1. Brethil

    Ik gebruik regelmatig striping tape, de lijnen worden strakker als je de tape er afhaalt voordat de lak is gedroogd.

  2. Setu Rohini

    wow, I really loved your nail art. Blue and silver is a lovely combo.
    I do not know why but for me striping tape never worked very well 😦 But you are making me rethink 🙂

Geef een reactie

