MAX Action glazen nagelvijlen review

IMG_3258

Afgelopen week kwam ik weer bij een van mijn favoriete winkels, de Action. Ik maakte mijn gebruikelijke rondje en kwam uiteindelijk bij het make-up schap. Daar viel mijn oog op deze set met glasvijlen. Ik besloot ze mee te nemen en te reviewen.

Glasvijlen (of hoe MAX ze noemt, glazen nagelvijlen) zijn vijlen waarbij het ‘vijlende gedeelte’ van glas gemaakt is. Het zou er voor moeten zorgen dat de nagels sterker worden. Herôme heeft al een flinke tijd zo’n soort vijl in hun collectie. Ik heb ook een tijdje een glasvijl van eBay gehad, maar die ben ik na een tijdje weer kwijtgeraakt. Zo fijn vond ik hem trouwens ook weer niet, het duurde altijd vrij lang wanneer ik mijn nagel wilde inkorten en op een gegeven moment had ik daar geen geduld meer voor. Maar goed, laten we naar de review gaan!IMG_3265

De set bestaat uit een normale en een wat kleinere glasvijl. De grote kun je altijd wel gebruiken, de kleine is handig voor in je tas. Ze hebben beide een plastic hoesje, glasvijlen zijn namelijk redelijk breekbaar. De vijlen zijn niet geheel van glas gemaakt, het gedeelte waar je de vijl vasthoudt is van plastic. De vijlen hebben een puntje aan de bovenkant, volgens mij heeft deze verder geen functie. IMG_3270

Laten we gaan vijlen! Wat meteen opvalt is dat het vijlen heel makkelijk en soepel gaat. Dat is al een groot pluspunt. De vijl is een stuk minder ruw dan (dunne) kartonnen vijlen, en is daardoor ook geschikter voor  mensen die bij het idee van zo’n soort vijl al rillingen krijgen. Wat wel tegenvalt is dat het korter maken van de nagels vrij traag gaat, ook je nagels een andere vorm geven zal flink wat tijd kosten. Helaas, daar is deze vijl dus niet voor geschikt! Ik zal hiervoor maar mijn oude vertrouwde panterprint vijl moeten blijven gebruiken. Of de vijl mijn nagels steviger maakt is mij onduidelijk, ik ben op dit moment bezig met een nagelverharder en kan dit dus moeilijk vergelijken. Maar ik denk dat je hem niet om die reden zou moeten kopen.IMG_3259

Of ik deze vijlen kan aanraden? Ja en nee. Ja omdat het eigenlijk wel een prima vijl is voor de prijs. Nee omdat het vijlen vrij langzaam gaat en je hem alleen kunt gebruiken om eventjes snel bij te vijlen. Ik zou hem dus wel een kans geven en hem gewoon mee te nemen, voor de prijs van 95 cent hoef je hem in ieder geval niet te laten liggen.

Ben jij in het bezit van een glasvijl?

11 gedachten over “MAX Action glazen nagelvijlen review

  1. Viv (nailart-addict)

    Ik heb altijd een glasvijl binnen handbereik. Ik vind ze juist heel fijn omdat de andere vijlen met een grove structuur van die akelige rafeltjes achterlaten. Deze maken de uiteinden van mijn nagels lekker glad en ze splijten een heel stuk minder.

  2. NailTalk

    Ik ben niet zo van het dagelijkse bijvijlen maar meer van “oh er moet echt wat af” en dan heb ik een betere vijl nodig! Maar heb er wel eentje in mijn bezit; vond ‘m er zo mooi uit zien 🙂 Leuke review!

Geef een reactie

