Swirl water marble

Water marble, het kost een hoop nagellak, tijd en geduld, maar het resultaat mag er zijn! Het was alweer een tijdje geleden dat ik er voor het laatst eentje had gedaan, hoogste tijd om weer een nieuwe te maken! Ik koos om een soort swirl/spriraal te maken en laat het vandaag zien.IMG_1211

IMG_1186Voor deze marble heb ik 3 lakken van Paris Memories gebruikt, deze lakken werken erg goed met water marble. De kleuren zijn op volgorde 234-259-263.

Ik begon als eerste met een laagje van de witte lak en liet deze volledig drogen. Vervolgens heb ik de huid rondom de nagel afgeplakt met plakband. Toen was het tijd om te marbelen. Over deze techniek wil ik nog eens een filmpje maken, ik hoop er binnenkort tijd voor te maken. Voor nu dus even een paar regeltjes tekst en foto’s 🙂IMG_1187Dit is het patroontje dat ik heb gemaakt met een satéprikker. Zoals je ziet zijn ze niet allemaal even goed gelukt, ik heb daarom de 2 mooisten uitgekozen en daar mijn nagels in ‘gedipt’. Ik heb ze een paar minuten laten drogen en daarna het plakband verwijderd. Het plakband kan niet alle huid afdekken, dus ben ik er nog met een wattenstaafje met nagellakremover lang gegaan om de lak te verwijderen. Et voilà, daar waren mijn spiraal water marble nagels!swirlwatermarble swirlwatermarble2

Water marble is altijd verschillend op alle nagels en is dus nooit perfect. Mijn allerbeste nail art zal ik het daarom niet noemen, maar ik vind het wel een leuk effect geven en heb ik flink wat complimenten voor gekregen.

Hoe vind jij ze geworden? Doe jij wel eens aan water marble?

16 gedachten over “Swirl water marble

  1. Lotus

    Hee, ik doe soms water marble ook met paris memoeries dus altijd rood roze, want die heb ik alleen, maar peris memories is suuper goed voor water marble!

  2. Jewelyz

    OH wow, het ziet er erg mooi uit! Goede kleurencombinatie ook 🙂
    Ik heb nog nooit watermarble gedaan (shame on me), maar het begint nu wel te kriebelen 😉

  3. mandy93x

    Ziet er mooi uit hoor! Ik heb het ooit geprobeerd maar toen lukte het niet. Misschien lag het aan de lakjes ofzo, maar het was gewoon catrice dus dat zou toch ook moeten werken? En waar zijn de lakjes die jij hebt gebruikt dan te koop?

    1. Merel

      Thanks! Water marble lukte mij ook niet in 1x hoor. Het is gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Catrice werkt bij mij ook niet altijd, ik kan de Paris Memories lakken meer aanraden. Deze zijn te koop bij de Big Bazar en sommige Douglas filialen. Ook kun je ze in heel veel webshops vinden 🙂

Plaats een reactie